Positiivne jälg paremaks tulevikuks PDF Prindi Saada link

logo

Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri otsusesl rahastati meie kirjutatud Erasmus+ õpirändeprojekt „Positiivne jälg paremaks tulevikuks“, projekti number on 2023-1-EE01-KA122-SCH-000127447. Projekti pikkus on 15 kuud 01.09.2023 kuni 30.11.2024, eraldatud summa 10185 eurot. Projekt võimaldab neljal õpetajal osaleda välisriigis koolitusel ja 1 õpetajal olla töövarjuks.

 

Projekti meeskond:

Õpetajad: Marge Simmermann, Aire Gruzdev, Monica Riga, Agnes Värk, Anna Sui

Juhtkond: Urve Sellenberg, Riina Laev

 

Projketi eesmärgid:

1. Suurenenud on pedagoogide isiklik ja pedagoogiline pädevus, mis on jätkusuutlikkus, kliimamuutused ja roheteemad ning osatakse integreerida teemad õppe – ja õpetamistegevustesse.

2. Saadud on uusi ideid, teadmisi ja inspiratsiooni uutest meetoditest, mida kasutada jätkusuutlikkuse käsitlemiseks ning uusi võimalusi laste kaasamiseks õppeprotsessi.

3. Arendatud on rahvusvahelist ja riiklikku koostööd keskkonnakasvatuse valdkonnas.

 

Olulisemad teemad:

Lasteaia arengukavas 2022- 2024 on määratletud keskkonna ressursside kokkuhoid ja keskkonnaalane kasvatus lastele. Teadmised nii juhtkonnal kui töötajatel on lihtsustatud- KIKI projektid, elektri, vee, paberi kokkuhoid, pakendite kasutus mänguvahendite valmistamiseks, lisaks prügi sorteerimine. Soov on suurendada teadmisi, kuidas panna igaüht mõistma oma rolli keskkonna heaks midagi ära teha, mõista põhjus tagajärg seost, muuta käitumist endal, läbi laste huvide peredel, kogukonnal.

Soovime perede küsitlemisega teada saada, mis vanemaid huvitab, mida nad juba kliimateadlikkuse alal teavad. Saada tööriistu, kuidas lapsi kaasata ja läbi nende peresid, teisi haridusasutusi kliima -ja keskkonnasäästlikkusega tegelema: energia, elurikkus, tervis ja heaolu, meri, puhas vesi, prügi, taaskasutus, rahaline kokkuhoid teemadel. Õppida korraldama rühmas, lasteaias keskkonna säästlikke tegevusi, projekte. Soov on saada ideesid, kuidas lastele selgitada ületarbimist toidus, plastist mänguasjades, nende käitlemises ja kas suudetakse neist loobuda. Lapsi väga huvitab loodus, loomad, linnud, taimede eest hoolitsemine, aktiivne tegutsemine pärisasjadega köidab ka erivajadusega lapsi, kelle keskendumisvõime pole piisav. Kliima teadlikkuse erinevad valdkonnad – energia, vesi, loodus, kultuur, säästmine , - aktiivsed tegevused ja projektid köidavad lapsi, teadmised kinnistuvad ja lapsel tekib soov hoolida ja tegutseda keskkonda hoidvalt. Kuidas sinna jõuda vajab pedagoogide pädevuste tõstmist ja kuidas uusi ideesid rakendada.

Lasteaias toimuvad keskkonnahoiule suunatud ühisüritused lastele ja üritused kaasates peresid. Pered on kaasatud lasteaia ja riiklikesse projektidesse, mis suunatud puhtama elukeskkonna saavutamiseks. Saadud teadmisi ja kogemusi rakendatakse riiklikesse projektidesse teiste haridusasutustega: näiteks ülelinnaline väljakutse lasteaedadele keskkonnateemal, mis pannakse Padlet keskkonda. Keskkonnateemalise seiklusmängu läbiviimine Mustamäe lasteaedadele MTÜ Mondo Maailmapäevale registreerimisega.

 

Õpiränded:

Horvaatia, Split 20-26.01.2024 koolitus “Sustainability in Education- introducing Green and Ego lifestyles”.

 

Projekti tegevused: 

Taaskasutus robotinäitus 

 Keskkonnakampaania "Küünlaümbriste jaht"

Taaskasutus loovlabor 

Linnamesiniku külaskäik

MTÜ Mondo Maailmanädal

Meelteaia rajamine

Rohevahetuslaat

Õppetegevused õppeaias

KIK-i projekt "Saame sõpradeks, mina olen raba"

Kartulivõtunädal

Maailmakoristuspäev

Lilleniit

Õuesõppepäev

Pätude rühma projektõpe "Laps ja keskkond"

Õpetajate õpituba 15.02.2024

Keskkonnahariduslik projekt "Prügihunt" 

Pokude rühma projektõpe "Pokude teekond keskkonnasõbralikuma tuleviku suunas"

 

Viimati uuendatud 02.04.2024