Meie tegemised
TÖNTSA-TÄNTSAD JA PILLERKAARE PIILUD TEGELEVAD ÕUE AIANDUSEGA PDF Prindi Saada link

Pallipõnni lasteaia Töntsa-Täntsade ja Pillerkaare Piilude rühma lapsed tegelevad õue aiandusega.

 

Lapsed istutasid rühma õuekastidesse sibulaid ning külvasid porgandi, tilli, punapeedi, lehtpeedi ja redise seemneid. 

 

Seemned korralikult mullaga kaetud ja kastetud, hakkavad lapsed põnevusega ootama esimeste idude tärkamist.

töntsaseemned1 töntsaseemned2 töntsaseemned3 piiluseemned1 piiluseemned2 seem

 

Lisatud 19.05.2020

 

 

 
TUULESELLIDE LAPSED ÕPIVAD ÕUES KOOSTÖÖD TEGEMA PDF Prindi Saada link

Pallipõnni lasteaia Tuulesellide rühma lapsed õpivad õues tegema koostööd, pidama läbirääkimisi ja tegema kokkuleppeid.

 

Puude vahele oli tõmmatud nöörist teekond. Lapsed kõndisid mööda rada kinniseotud silmadega, toetudes kaaslaste suulistele juhistele. Tegevuse käigus nägid lapsed vajadust küsida abi ja pakkuda abi. Samuti kogeti täpsete juhiste ja omadussõnade kasutamise vajalikkust.

 

Laste ülesanne oli läbida puude vahele nööridest ehitatud "ämblikuvõrk". Esialgu proovis iga laps individuaalselt "ämblikuvõrgu" aukudest läbi minna. Järgmise tasemena tuli "ämblikuvõrk" läbida grupina - see tähendab igat auku tohtis läbida ainult üks laps. Lapsed pidid omavahel läbirääkimiste teel välja selgitama, kes millisest august läbi läheb, arvestades laste võimeid ja huvisi. Viimase tasemena läbiti "ämblikuvõrk" selliselt, et nööridele vastu ei tohtinud minna - selleks küsisid lapsed üksteise abi ning toetasid ja julgustasid üksteist. 

 

Laste vahel toimis hea koostöö, koos oldi julgemad proovima ja katsetama, nuputati ning küsiti üksteiselt nõu, peeti läbirääkimisis ja tehti kokkuleppeid.

nö1 nö2 nöab1 nöab2

 

Lisatud 18.05.2020

 

 

 

 

 
PALLIPÕNNI LAPSED ÕPPISID KA DISTANTSÕPPE AJAL AKTIIVSELT ÕUES PDF Prindi Saada link

Distantsõppe ajal tegutsesid Pallipõnni lasteaia pered koos lastega kodus aktiivselt õues ja tegid õuesõpet.

 

Koos vanematega õpiti märkama looduses muutusi, külvati seemneid, istutati taimi, hoolitseti muru eest, vesteldi loodushoiu teemal, mängiti loodus – ja liiklusbingot ning õpiti uusi sõnu: pung, seeme, idu jne. Õpetaja juhiste järgi jälgisid lapsed seeme- idu- ja taime arengut.

 

Lapsed uurisid looduses sipelgapesi ning jälgisid parte ja nende tegemisi. Käidi erinevaid linde uudistamas ja pildistamas ning tuletati meelde kes on ränd - ja paigalinnud. Internetist jälgiti põnevusega must-toonekure ja suur-konnakotka pesade kaameraid ning kuulati erinevate lindude laulu.

 

Pered võtsid aktiivselt osa fotokonkursist "Kevadet otsides" ning postitasid õpetajatele vahvaid fotokollaže.

 

Lastevanemate tagasisidest õpetajatele selgus, et distantsõppe ajal viibiti rohkem õues, liiguti palju, käidi jalgrattaga sõitmas, külastati looduskauneid kohti ning mitmed emmed, issid on leidnud koos oma lastega üles metsarajad, kus ise väiksena ringi joosti.

Jalgrattamatk ja GPS kunst piilud väike kevadet otsides Karlsson linnud 1 väike piilud Maiken GPS rott piilud väike Maiken Hanedega väike piiludõuesõpe1 piiludõuesõpe2 pliiisid õuesõpe4 pliisid õuesõpe1 pliisid õuesõpe2 pliisidõuesõpe3 Pätud otsivad kevadet väike pätud õuesõpe 1 pätud õuesõpe 2 rabas piilud sipsik õuesõpe3 sipsik õuesõpe4 sipsik õuesõpe5 sipsikõuesõpe2 sispik õuesõpe1 töntsad õuesõpe1 töntsads õuesõpe2 viplalad õuesõpe1 viplala väike 1 viplalad õuesõpe4 väike viplaladõuesõpe2   õuesõpe Naksid õuesõpe naksid3 õuesõpe naksid4 õuesõpe naksitrallid 5 õuesõpe naksitrallid6 õuesõpe naksid2 väike

 

Lisatud 15.05.2020

 

 

 
TÖNTSA - TÄNTSAD ÕPIVAD NUTIKALT JA TEEVAD KOOSTÖÖD PDF Prindi Saada link

Töntsa – Täntsade lapsed õpivad nutikalt ja teevad koostööd, kasutades erinevaid hariduslikke roboteid.

 

Robot Dashiga õppisid lapsed täishäälikuid, sõnade häälimist ning häälikute eristamist sõnas.

 

Palju põnevust pakkus tegutsemine Lego WeDo ning Matalabiga, need hariduslikud robotid aitavad lastel hästi õppida ka sotsiaalseid oskusi. 

Lapsed peavad koostööd tegema, üksteisega arvestama, kokkuleppeid tegema, tegevusele eesmärke seadma ning neid ellu viima. 

nutitöntsa1 nutitöntsa2

 

 

Lisatud 14.05.2020

 

 

 

 

 
PALLIPÕNNI LAPSED ÕPPISID KODUS DISTANTSÕPPE AJAL SOTSIAALSEID OSKUSI PDF Prindi Saada link

Pallipõnni lasteaias pöörati distantsõppe ajal kodudes palju tähelepanu sotsiaalsete oskuste õpetamisele. Vanemad tegutsesid koos lastega aktiivselt õpetajate poolt saadetud koduülesannete järgi ning andsid pere ühistest tegemistest tagasisidet toredate fotopostituste näol.

 

Läbi igapäevaste kogemuste ja ka ohtlikke tegevusi sooritades koos ema või isaga, õppisid lapsed enesekindlust ja iseseisvust. Koos isadega oli põnev kaevata maad, saagida ja lihvida ning ka kalal käia.

 

Räägiti ka üksteise hoidmisest, hoolimisest ja aitamisest. Emadele tegi kõige rohkem head meelt, kui lapsed neid kokkamise juures abistasid ja taimede eest hoolitsesid. Kodudes ootasid laste tähelepanu lemmikloomad, kelle eest hoolitsemine - toitmine, jalutamine ja mängimine oli väga hea sotsiaalsete oskuste arendaja.

 

Enamus vanemaid on distantsõppe ajal väga palju osalenud laste tegemistes ja õppeprotsessis, mis omakorda andis palju positiivsust ja motivatsiooni lastele edaspidiseks.

aiatööd kartuli koolrimine lilli kasvatamas väike Maiken KanaJaVutitibudega naksid puid ladumas piilu lihvimas saagimas viplala kalal väike viplalad kokkamas koos emaga

 

Lisatud 14.05.2020

 

 

 

 

 
TÖNTSA - TÄNTSAD ÕPIVAD ÕUES PDF Prindi Saada link

Töntsa-Täntsade rühma lapsed õpivad distantsõppe ajal meelsati koos vanematega õues.

 

Lapsed uurisid hoolega linde. Tuletati meelde, kes on ränd- ja paigalinnud ning käidi looduses erinevaid linde uudistamas ja pildistamas.

Internetist oli põnev jälgida must-toonekure ja suur-konnakotka pesade kaameraid ning kuulata erinevate lindude laulu.

 

Väga populaarne oli ka GPS-kunst, fotojaht "Kevadet otsimas" ning Bingomäng, kus tuli loodusest erinevaid asju otsida.

 

TT1 TT2 TT3 TT4

 

Lisatud 07.05.2020

 

 

 

 

 
PÖIAL - LIISID ON DISTANTSÕPPES TUBLID TEGUTSEJAD PDF Prindi Saada link

Pöial - Liiside rühma lapsed on viimase kahe nädala jooksul kodus distantsõppes väga aktiivsed tegutsejad olnud.

 

Vaadeldi hoolsalt ilma ning täideti ilmakalendrit, valmisid vahvad vikerkaared ning päikese ja vihma pildid. Prooviti ka teadlaste tööd ning viidi läbi katse, kuidas saaks purki pilvi tekitada.

 

Valmistati endale iseseisvalt meelepärane võileib, harjutati tähtede ladumist, lauldi muusikaõpetaja Heddi vahvate videode järgi ning sooritati põnevaid loendamisharjutusi sõrmede ja varvaste tugevdamiseks.

 

Lapsed joonistasid ja maalisid liiklusmärke, valgusfoore, sõidukeid ja muud liiklusega seonduvat ning mängisid liiklus – ja loodusbingot.

 

Lisaks liiguti palju õues, käidi jalgrattaga sõitmas ning külastati looduskauneid paiku.

lii1 lii2 lii3 lii4 lii5 lii6 lii7

 

Lisatud 06.05.2020

 

 

 

 
PÄTUDE RÜHMA LAPSED OSALESID TÄHEKESE ORHIDEE JOONISTUSVÕISTLUSEL PDF Prindi Saada link

Pallipõnni lasteaia Pätude rühma lapsed osalesid õpetaja Anna Sui ja Triin Nottoni juhendamisel "Tähekese" aasta orhidee joonistusvõistlusel.

 

4. mail võttis Pätude rühma õpetajatega ühendust korraldaja, et teatada häid uudiseid. Markus sai noorema vanuseastme lemmiku tiitli ning Keitlinit tunnustatakse soo-neiuvaiba looduses kujutamise eest!

Aitäh kõigile lastele ja juhendajatele, pildid olid uskumatult detailsed ja ilusad! Markust ja Keitlinit ootab paari nädala pärast tore üllatus pakiautomaadis.

 

Eesti Orhideekaitse klubi (EOKK) korraldas joonistusvõistlust esimest korda Täheke veebruarikuu numbri vahendusel. Võistlusele laekus 130 toredat tööd. Vaata tulemusi.

 

Lisatud 05.05.2020

 

 

 

 
NAKSITRALLIDE LAPSED ÕPIVAD KÕIKJAL PDF Prindi Saada link

Naksitrallide rühma lapsed õpivad kõikjal. Eelmisel nädalal oli Naksitrallide rühmas liiklusnädal, kus vanemad arutlesid kodus koos lastega liiklusohutuse teemadel.

 

Räägiti turvavöö ja kiivri vajalikkusest, käidi liikluses, uuriti oma silmaga sebrat ja valgusfoori, meisterdati pappkarpidest garaaže, maaliti sebrasid ning kividest ja käbidest valmisid vahvad autopildid.

 

Ühtlasi said õpetajad vanematelt väga toredat tagasisidet, et lapsed on kaasatud igapäeva tegevustesse, näiteks kokkamisse ja puude riita ladumisse.

Rohkem viibitakse õues ja tehakse õuetegevusi ning räägitakse üksteise hoidmisest, hoolimisest ja aitamisest.

garaaz garaaz2 garaaz3

 

Lisatud 04.05.2020

 

 

 

 
«AlgusEelmine12345678910JärgmineLõpp»

Lehekülg 3 / 41